Een van de mogelijkheden die we hebben met ons CAB Beacon product, is geolocatie of locatiegebaseerde marketing. proximity marketing
Dit is eenvoudig de mogelijkheid om klanten te bereiken op basis van hun huidige locatie met behulp van GPS of Bleutooth.

Klanten moeten daar natuurlijk hun toestemming voor geven.
Hiermee kunt u mensen uiterst relevante berichten sturen wanneer ze dicht bij uw bedrijf staan of zelfs die van een concurrent.
U kunt mensen ook wijzen op een speciale aanbieding of promotie wanneer ze in uw winkel zijn.
Naarmate mobiele technologie steeds populairder wordt, zal locatiegebaseerde marketing steeds krachtiger worden.

Meer interesse in deze ontwikkeling? 

Kom eens langs voor een kop koffie en we laten het u graag zien.

Socialmedia ROIHoe en waarom de ROI van sociale media meten

De kans is groot dat, als je voor langere tijd in social media management en / of marketing hebt gewerkt, je op zijn minst hebt gehoord van ROI (Return On Investment). Social media ROI wordt vaak door velen als ongrijpbaar beschouwd. Hoewel het meten van de effectiviteit van campagnes op sociale media niet zo duidelijk is als het verkrijgen van de resultaten van, laten we zeggen, een enquête, laat het mysterie je niet afschrikken. Zodra u begrijpt hoe u de ROI van sociale media kunt berekenen, kunt u uw bevindingen met vertrouwen melden.

Wat is ROI voor sociale media?

De eenvoudige vergelijking om ROI algemeen te berekenen is: ROI =  rendement - investering / investering
Hoewel de vergelijking eenvoudig genoeg lijkt, vraag je je misschien al af wat de "terugkeer" eigenlijk is. Het goede nieuws is dat u en uw klanten kunnen bepalen wat u denkt dat rendement zou moeten zijn. Uiteindelijk is je rendement precies wat je wilt bereiken in je inspanningen op het gebied van sociale media.  Wat is je uiteindelijke doel? Het investeringsgedeelte van de vergelijking is hoeveel deze doelen u waard zijn (of uw klanten). Dit kan natuurlijk worden opgesplitst in alle instrumenten die worden gebruikt om deze te bereiken: arbeid, reclame-uitgaven, tijd, enz.

Waarom ROI van sociale media meten?

Het rendement op de investering is het bewijs dat uw inspanningen op het gebied van sociale media werken en de kosten waard zijn. Zowel jij als je klanten hebben er baat bij te weten of de strategieën voor sociale media die je gebruikt succesvol zijn. Nogmaals, aangezien u kunt bepalen wat de opbrengst moet zijn, kunt u uw inspanningen richten op het succesvol zijn in precies die gebieden. Als u eenmaal uw campagne enige tijd hebt uitgevoerd, ziet u ruimte voor verbetering, kunt u uw inspanningen verleggen om uw rendement te verbeteren. Daarom is het meten van ROI op sociale media de moeite waard voor zowel u als uw klanten.

Hoe de ROI van sociale media meten?

Als u eenmaal begrijpt wat de ROI van uw sociale media is en waarom u deze moet meten, wordt het meten van de ROI veel duidelijker: Stap 1: stel uw doelen voor sociale media in
Het "return" -onderdeel van de ROI-vergelijking zou u moeten helpen om uw sociale media-doelen vorm te geven. Je hebt misschien een duidelijk doel of twee of drie bredere doelen, zoals:
  • Nieuwe volgers
  • Hogere betrokkenheid (klikken, vind-ik-leuks, aandelen, etc.)
  • Deal-inkopen
  • Deelnemers aan Sweepstake
  • Online aankoop
  • Registratie van e-maillijst
  • Document downloads
Gelukkig kunt u met de geavanceerde technologie van SocialOwl eenvoudig campagnes maken en de hierboven geschetste doelen bereiken. SocialOwl biedt licentiehouders de mogelijkheid om eenvoudig deals en sweepstakes te maken en in te zetten, gebruikers te vragen documenten te downloaden en zelfs een online winkelwagentje voor bedrijven te maken. Bovendien maken de ingebouwde analyses en rapportage van SocialOwl het eenvoudig om uw doelen te volgen en te meten. Wat ons brengt naar... Stap 2: Volg en meet uw doelen voor sociale media Selecteer het doel of de doelen die u wilt meten in de bovenstaande lijst en begin met het organiseren en sorteren van uw gegevens. De meeste doelen kunnen gemakkelijk worden bijgehouden in het gedeelte Analytics van SocialOwl, waar u de gegevenspunten kunt kiezen en selecteren die u wilt melden. U kunt bijvoorbeeld aangepaste rapporten maken die volger-, demografische en betrokkenheidgegevens van Facebook weergeven, evenals verdiende, verzonden en ingewisselde deals in de winkel. Vervolgens kunt u het rapport naar wens aanpassen, het als een PDF downloaden of het rechtstreeks via het platform e-mailen. Website-acties zoals bezoeken, verkeer en anderen kunnen worden bijgehouden met Google Analytics . Aanvullende analytische rapportage van sociale media is ook rechtstreeks te vinden op native social-mediasites - Facebook, Twitter, LinkedIn, etc. Stap 3: Rapporteer uw bevindingen Maak het rapporteringsgedeelte van uw bevindingen zo gemakkelijk en voorspelbaar als u zelf kunt. Hoe meer u de vinger aan de pols van uw campagne kunt houden terwijl deze wordt uitgevoerd en hoe uw rapporten vooraf zo zijn ontworpen dat u onnodige hoofdpijn en angst kunt voorkomen. Volg deze praktische tips om uw rapportage voor u te laten werken:
  1. Bepaal een terugkerende rapportperiode : of het nu elke maand, elk kwartaal of anders is, als u weet wanneer u verwacht dat uw rapport opeisbaar is, krijgt u geen verrassingsverzoek als u er nog niet klaar voor bent.

  2. Houd uw voortgang dagelijks bij (of zo vaak mogelijk) : het laatste dat u wilt, is dat uw rapportagedatum alleen verschijnt om te ontdekken dat uw socialemediastrategie niet aan de verwachtingen voldoet. Door zo vaak mogelijk in te checken, kunt u zien wat werkt, wat niet, en strategieën bepalen om uw inspanningen op het juiste spoor te houden met uw doelen.

  3. Maak rapportagesjablonen : SocialOwl stelt gebruikers in staat rapportagesjablonen te maken compleet met de klantinformatie, het logo en meer. Telkens wanneer u een nieuw rapport maakt, kunt u eenvoudig de sjabloon maken die u wilt gebruiken en de gegevens selecteren die u wilt weergeven. Het hebben van een herbruikbare sjabloon om uw bevindingen te rapporteren, bespaart u tijd en stress, ongeacht hoe u het bouwt.

  4. Gebruik de alledaagse taal : u zult hier een evenwicht mee willen vinden. Aan de ene kant wil je natuurlijk professionaliteit uitstralen in je vakgebied via je rapporten. Uw rapportage kan echter zowel zinloos als frustrerend zijn voor uw klanten als het beladen is met te veel industrieterminologie. Probeer uw bevindingen te rapporteren in termen van de leek, zodat zij gemakkelijk door iedereen kunnen worden verteerd, besproken en opgevolgd.

  5. Suggesties voorbereiden om verder te gaan : de laatste stap bij het voorbereiden en rapporteren van uw bevindingen is om suggesties te doen over hoe u verder kunt gaan met uw sociale-mediastrategie. Je kunt dit opnemen in je rapport of je gewoon voorbereiden om het mondeling te bespreken. Als u wordt vertrouwd op het bieden van strategieën voor sociale media, omvat een deel van die strategie waarschijnlijk ook roadmapping voor de toekomst.

Stap 4: Voer aanpassingen uit Nadat u uw bevindingen heeft gerapporteerd, is het tijd om actie te ondernemen. Het is niet genoeg om alleen te bewijzen dat uw inspanningen vruchten hebben afgeworpen, maar om de waarde van uw campagnes in de loop van de tijd te vergroten. Gewapend met de statistieken die je hebt verzameld, kun je zien welke aspecten van je socialemediastrategie goed hebben gewerkt en welke slecht hebben gepresteerd. Overweeg het landschap waarin u opereert. Hoe reageren klanten op uw inspanningen versus de inspanningen van uw concurrenten? Is het gedrag of de technologie van klanten veranderd sinds je je sociale media-campagne startte? Wat zijn enkele nieuwe trends of kansen waarop u kunt inspelen om een ​​nog effectievere strategie voor sociale media te ontwikkelen? Dit zijn slechts enkele vragen die u in overweging kunt nemen bij het ontwikkelen van aanpassingsstrategieën voor uw inspanningen op sociale media.Vergeet ten slotte enkele immateriële zaken die sociale media op tafel brengen niet te vergeten. Als uw merk of product bijvoorbeeld wordt onderschreven door een beïnvloeder van sociale media, kan dat nieuwe verkeer en interesse genereren voor uw bedrijfs- en sociale-mediaaccounts die moeilijker te kwantificeren zijn.

Meer middelen:

  • ROI voor sociale media is niets anders dan een getallenspel: Social Media Explorer
  • Een uitgebreide gids over het berekenen van de ROI van een campagne voor sociale media - 60 Second Marketer
  • De ROI van sociale media: 10 casestudy's - The Next Web
  • Hoe Social Media ROI te meten - WikiHow

cab social

2017 was een groot jaar voor ons hier bij CAB Marketing. We hebben veel om dankbaar voor te zijn; onze families, vrienden en natuurlijk onze relaties. Zonder u zouden we niet alle updates van ons platform hebben kunnen maken en we zouden natuurlijk niet het niveau van succes hebben gezien dat we hebben genoten. De tijd vliegt voorbij en het is moeilijk te geloven dat we alweer bijna 2 weken in 2018 zitten. We dachten dat het leuk zou zijn om enkele van de prestaties te benadrukken die we het afgelopen jaar hebben bereikt. Dankzij deze updates hebben onze huidige relaties gemakkelijker succes behaald en worden diegenen onder u aangemoedigd om meer met social media management te doen.

  • Goedkeuring na goedkeuring  - Soms, wanneer u verschillende sociale media-strategieën beheert, hoeft u alleen iemand mee te nemen om uw inhoudskalender te vullen. We hebben de mogelijkheid gecreëerd voor onze licentienemers om berichten van hun agenten goed te keuren voordat ze worden gepubliceerd om kwaliteitscontrole te garanderen.

  • Uitgebreide winkelwagenfunctionaliteit - CAB Social biedt bedrijven de mogelijkheid hun producten online te verkopen met een digitale winkelwagen. We hebben in 2017 veel verbeteringen aan deze functie aangebracht:
    1. Belasting toepassen per item of standaard één belastingpercentage voor alle producten.
    2. Stel een voorraad in voor producten en e-mailmeldingen wanneer de inventaris laag wordt. 
    3. Het gebruik van Google-directions op de afleveringsbon van de bestellingen.
    4. Voeg een retourbeleid toe.
    5. Optie om een ​​fooi bij de kassa op te nemen zodat klanten een fooi kunnen geven voordat het betalingsproces wordt voltooid.
  • Uitgebreide mogelijkheden en aanpassingen van deals en Sweepstakes-tools -
    1. Er kan aanvullende informatie worden toegevoegd aan de deals die aan klanten worden gestuurd, waaronder de bedrijfsnaam, bedrijfsinformatie / beschrijving, algemene voorwaarden, een logo of afbeelding die bij de verdiende deal moet worden gevoegd.
    2. Meer aangepaste velden voor extra gegevensverzameling inclusief verjaardag, pollvragen en meer.
  • Upload en post videobestanden - We hebben de mogelijkheid toegevoegd voor gebruikers om video's direct vanuit CAB Social naar Facebook- en Twitter-accounts te uploaden en plaatsen.
  • Zoeken en plaatsen  - Met deze nieuwe functie kunnen onze licentienemers en hun klanten artikelen zoeken met zoekwoorden om relevantere inhoud te plaatsen.
  • Geavanceerde analyse  - We hebben nieuwe social media en platformrapportages uitgerold naar onze licentienemers met diepere analytische informatie. Gebruikers kunnen rapporten aanpassen, opslaan en exporteren, hun eigen rapporten maken en zelfs gegevens analyseren over deals, sweepstakes en inhoudsbanners die op het platform zijn gebouwd.
  • Couponcodes voor facturering  - Onze licentienemers hadden al de mogelijkheid om clientbetalingen rechtstreeks van hun platform te incasseren. Dit jaar hebben we de mogelijkheid toegevoegd om couponcodes voor percentage en / of Euro te creëren en aan hun plannen en prijzen toe te voegen.  

Het bovenstaande is slechts een klein voorbeeld van de vele updates die CAB Social in 2017 heeft gemaakt. 

We kijken uit naar nog veel meer updates en verbeteringen in 2018 en daarna.